Description du poste
                        
                            Job Description:
Envie de déployer vos ailes ? Et si votre aventure commençait avec nous ?
Quel que soit le métier de vos rêves, nous avons peut-être le stage qu’il vous faut !
Vous rejoindrez une entreprise reconnue à l’international, implantée sur tous les continents du monde et riche d’une diversité de parcours, d’expertise et de culture.
Tournée vers le digital, à la pointe de la recherche et de l’innovation, vous avez l’opportunité de faire partie de cette aventure passionnante.
Opter pour un stage est une occasion unique de combiner savoirs acquis dans le cadre de votre formation et application de ces savoirs sur le terrain dans un environnement professionnel challengeant.
L’équipe Airbus vous formera et vous accompagnera dans votre évolution tout au long de votre période de stage .
Une offre de stage intitulée « Stage en Approvisionnement Stratégique Aérostructure (F/H) » vient de s'ouvrir au sein d' Airbus Operations SAS sur son site de Toulouse .
Vous rejoindrez une équipe de 6 personnes au sein du département Aerostructure Procurement en charge de la gestion des achats stratégiques pour les composants d'Aérostructures, notamment le Cockpit Furnishing et les Floor Panels, pour l'ensemble des familles de produits commerciaux d'Airbus.
Ce stage consistera à soutenir l'achat de composants d'aérostructures, en contribuant à l'activité de sourcing , aux appels d'offres et à la négociation des contrats.
L'objectif est d'assurer la gestion quotidienne des relations fournisseurs et d'optimiser la valeur client tout au long du cycle de vie du contrat.
Ce stage débute en Février 2026 pour une durée de 6 mois .
Ce poste nécessite d'être éligible à une habilitation export control par les autorités reconnues.
Tâches et responsabilités :
Encadré par votre tuteur, vous développerez vos compétences en travaillant sur les activités suivantes :
Contribuer à l'activité de sourcing , soutenir les appels d'offres et la négociation des contrats pour obtenir les meilleures conditions d'achat.
Gérer les relations quotidiennes avec les fournisseurs et piloter des projets pour optimiser la valeur client.
Assurer la gestion des contrats (pendant les phases d'innovation, de développement, de série et de support) pour garantir l'application des termes et conditions.
Organiser et animer des ateliers en équipe pour la gestion des contrats et la résolution de problèmes.
Soutenir l'équipe Achats dans ses tâches opérationnelles et stratégiques quotidiennes.
Compétences & Prérequis :
Vous allez intégrer une formation de niveau Bac+5 (Master ou équivalent) dans le domaine des Achats, de la Logistique, de la Gestion de Projet ou un domaine équivalent pour un stage d’une durée de 6 mois .
Vous avez les connaissances et compétences suivantes :
Compétences techniques : Sensibilisation à la gestion de la chaîne d'approvisionnement ( supply chain ), Connaissances en analyse de rentabilisation ( business case ) et en contrats, Compétences analytiques.
Soft skills : Négociation, Proactif et adaptable, Excellentes compétences relationnelles, Gestion des parties prenantes, Travail en équipe.
Compétences linguistiques :
 * Anglais : Courant
 * Français : Courant
Notre processus de sélection
L’ensemble des candidatures sont étudiées par un recruteur.
Si votre candidature est validée par le recruteur vous serez invité à réaliser un entretien vidéo différé.
Il sera visionné puis partagé au manager du poste si votre candidature est présélectionnée en Short List.
Le manager/ tuteur organisera des entretiens/ échanges avec les candidats short listés retenus avant de sélectionner le candidat final pour ce stage.
Avantages liés à l’entreprise
Notre engagement en faveur du bien-être de nos employés s'étend à la fois à leur vie professionnelle et à leur vie personnelle.
Qu'il s'agisse de rémunérations compétitives ou de régimes de soins de santé complets, nous offrons à nos employés des avantages et des privilèges en fonction de nos implantations dans le monde
- certains sont spécifiques à chaque pays.
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Want to spread your wings? What if your adventure started with us?
Whatever your dream job, we might have the internship you are looking for!
You will join a globally recognized company, established on all continents and rich in a diversity of backgrounds, expertise, and culture.
Focused on digital technology and at the forefront of research and innovation, you have the opportunity to be part of this exciting adventure.
Choosing an internship is a unique opportunity to combine knowledge acquired during your training and the application of this knowledge in the field within a challenging professional environment.
The Airbus team will train and support your development throughout your internship period.
An internship offer entitled “Internship Strategic Procurement for Aerostructure Work Packages (F/H)” has just opened within Airbus Operations SAS at its Toulouse site.
You will join a team of 6 people within the Aerostructure Procurement department in charge of strategic procurement of Aerostructure components, specifically Cockpit Furnishing and Floor Panels, for all of the Airbus commercial products families.
This internship will consist of supporting the purchase of aerostructure components by contributing to sourcing activities, tendering, and contract negotiation.
The goal is to manage day-to-day supplier relationships and optimize customer value throughout the contract lifecycle.
This internship will start in February 2026 for a duration of 6 months .
This position requires eligibility for export control clearance by recognized authorities.
Tasks & Responsibilities:
Under the guidance of your tutor, you will develop your skills by working on the following activities:
Contribute to sourcing activities, support tendering, and contract negotiation to achieve the best purchasing conditions.
Manage the day-to-day relationships with suppliers and run projects to optimize customer value.
Monitor the contract (during innovation, development, serial, and support phases) to ensure the complete application of terms and conditions.
Organize and run team workshops related to contract management and issue resolution.
Support the team in their operational and strategic daily tasks.
Skills & Prerequisites:
You are preparing for a Bac+5 level (Master's or equivalent) degree in Procurement, Logistics, Project Management or a related field for a 6-month internship .
You have the following knowledge and skills:
Technical Skills: Supply chain management awareness, Knowledge of contracts and business case analysis, Analytical skills.
Soft Skills: Negotiation, Pro-active and adaptable, Excellent interpersonal skills, Stakeholder management, Teamwork.
Language Skills:
 * English : Fluent
 * French : Fluent
Our Selection Process
All applications are reviewed by a recruiter.
If your application is validated by the recruiter, you will be invited to complete a deferred video interview.
It will be viewed and then shared with the hiring manager if your application is pre-selected on the Short List.
The manager/tutor will organize interviews/exchanges with the retained short-listed candidates before selecting the final candidate for this internship.
Company Benefits
Our commitment to our employees' well-being extends to both their professional and personal lives.
From competitive compensation to comprehensive health care plans, we offer our employees benefits and perks based on our worldwide locations
- some are country-specific.
This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company’s success, reputation and sustainable growth.
Company:
Airbus Operations SAS
Employment Type:
Internship
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Experience Level:
Student
Job Family:
Sourcing, Buying and Ordering 
By submitting your CV or application you are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring purposes relating to your application or future employment.
This information will only be used by Airbus.
Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment.
We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.
Airbus is, and always has been, committed to equal opportunities for all.
As such, we will never ask for any type of monetary exchange in the frame of a recruitment process.
Any impersonation of Airbus to do so should be reported to emsom@airbus.com .
At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly.
Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.