Offre d'emploi Stage - Assistant CRM & Qualité des Données

Alternance
Informatique / Multimédia / Internet
CEVA SANTE ANIMALE
Libourne, Nouvelle-Aquitaine, France (On-site)

Description du poste

The success of a company depends on the passionate people we partner with. Together, let's share our talents. As a global leader in animal health, Ceva Animal Health believes our success is linked to our passionate people researching, developing , producing and supplying innovative health solutions for all animals, which contributes to the future of our diverse planet. We are committed to ensuring the highest possible level of care and well-being for farm animals (poultry, pigs, ruminants), companion animals (dogs and cats) and wildlife. Indeed, Our “Together, Beyond Animal Health” vision emphasizes that the health and wellbeing of people, animals and our planet are totally interlinked.

More than ever, Ceva is committed to a "One Health" approach. As part of our “Diversity, Equity and Inclusion” policy, Ceva Animal Heath is committed to the employment of people with disabilities and will make reasonable accommodations throughout the interview process to ensure an inclusive and accessible experience for all applicants.

To request an accommodation, please contact a member of the Ceva Talent Acquisition team. Your Missions Dans le cadre du développement du département SFE & données marchés de la filiale France de Ceva Santé animale basée à Libourne, nous recherchons un stagiaire dont la mission sera contribuer à la qualité des données du CRM et à la fluidité des processus liés au référentiel produit et à la gestion des commandes. Les Principales Missions Seront Maintenance du référentiel produit : création et suivi des produits dans les bases (Omnis, MicroStrategy, JDE), monitoring des codes ERP, gestion des bons de commande CRM. Qualité des données CRM : mapping des nouveaux clients, gestion des comptes (validations, fusions, sectorisation), mise à jour des contacts et périmètres réseaux. Reporting & suivi qualité : création d’outils de tracking des modifications, reporting des erreurs de commande, suivi des KPI pour garantir la livraison des commandes dans les délais. Support & communication : participation aux réunions de lancement produit, mise à jour des supports de formation pour la force de vente. Your Profile Formation : Bac+4/5 en école de commerce, école d’ingénieur ou université (spécialisation CRM, Marketing Digital, Data Analytics ou Systèmes d’Information). Stage de 6 mois souhaité Compétences Techniques Bonne maîtrise d’Excel (TCD, formules) Appétence pour la donnée client et les outils de pilotage Sensibilité à la qualité des données et aux process. Compétences Comportementales Rigueur et organisation Esprit analytique et proactivité Aisance relationnelle et goût pour le travail en équipe.
Durée
Non renseignée
Localisation
Aucun département indiqué - Libourne, Nouvelle-Aquitaine, France (On-site)
Niveau souhaité :
Secteur :
Informatique / Multimédia / Internet
Type de contrat :
Contrat d'apprentissage

Expérience requise :
Compétences requises :
Non renseigné
En savoir + sur l'employeur
Ceva Santé Animale (Ceva) is the 5th global animal health company, led by experienced veterinarians, whose mission is to provide innovative health solutions for all animals to ensure the highest level of care and well-being. Our portfolio includes preventive medicine such as vaccines and animal welfare products, pharmaceutical solutions for farm and companion animals, as well as equipment and services to provide the best experience for our customers. With more than 7,000 employees located in 47 countries, Ceva strives daily to bring to life its vision as a One Health company: “Together, beyond animal health”. Our 21 R&D centers and 33 production sites worldwide attest to our commitment to research and the development of increasingly innovative solutions.  2024 turnover: €1.77 billion.
Lire la suite
Partager cette offre :
Copier le lien

Ces offres pourraient aussi t'intéresser