Description du poste
We are everywhere in your daily life and you don’t see it ! With our entity Air Liquide France Industrie, we participate of our customer's innovative development applications : the bubbles of your soda, the chip of your smartphone or the reduction of polluting emissions,
Air Liquide France Industrie brings together the production and marketing of industrial gases in France with four complementary business lines : Large Industry, Industrial Merchant, Electronics and Hydrogen.
The subsidiary has 2,400 employees at 58 sites across the country and serves more than 200,000 customers, from the artisan to petrochemical manufacturers, from analytical laboratories to semiconductors and metallurgy.
How will you CONTRIBUTE and GROW?
Nous recherchons un/une stagiaire de 6 mois à compter de février 2026 au sein de l'équipe marketing pour le développement et le lancement de nouvelles offres à haute valeur ajoutée.
Ce stage vous placera au cœur de la stratégie produit, du concept initial jusqu'à la mise en marché, dans des secteurs variés et innovants.
MISSIONS
Design et Lancement de Nouvelles Offres (Innovation)
Soutien au Marketing et Go-to-Market (Secteurs Agro-alimentaire et Pharmaceutique) :
Soutenir activement les études de marché (interviews clients, synthèse des tendances)
Contribuer à la définition de la proposition de valeur et à l'élaboration de la stratégie de commercialisation (go-to-market)
Identifier des sources d’information et des associations clés
Déploiement de de Services pour les gaz Alimentaires et Pharmaceutiques :
Contribuer au déploiement des services liés aux gaz alimentaires et pharmaceutiques
Créer les supports de vente et de communication nécessaires
Piloter le déploiement opérationnel et apporter un soutien aux forces de vente
Support aux Offres Existantes (Performance et Visibilité)
Outils d'Aide à la Vente : Concevoir, mettre à jour et diffuser les supports marketing et d'aide à la vente (présentations, argumentaires, FAQ) pour l'ensemble de notre portefeuille de produits.
Are you a MATCH?
PROFIL
Formation : Étudiant(e) de niveau Bac+4/5 en École de Commerce, Master Marketing (spécialisation Produit, Industriel ou Innovation est un plus)
Première expérience (stage, projet) en marketing produit, marketing stratégique ou lancement d'offres serait appréciée
Marketing Produit : Forte compréhension des étapes du cycle de vie d'un produit et de la méthodologie de lancement (Go-to-Market)
Analyse et Synthèse : Capacité à analyser des marchés complexes (industriels, techniques comme le gaz ou l'aquaculture) et à synthétiser les informations pour en tirer des plans d'action clairs
Communication : Excellentes compétences rédactionnelles et orales en français.
L'anglais professionnel est obligatoire (poste basé à Paris, mais sur un périmètre européen)
Autonomie : Capacité à gérer plusieurs projets de front et à faire preuve d'initiative dans des contextes peu balisés
Curiosité et Proactivité : Intérêt marqué pour les secteurs agro-alimentaires.
Our Differences make our Performance
At Air Liquide, we are committed to build a diverse and inclusive workplace that embraces the diversity of our employees, our customers, patients, community stakeholders and cultures across the world.
We welcome and consider applications from all qualified applicants, regardless of their background.
We strongly believe a diverse organization opens up opportunities for people to express their talent, both individually and collectively and it helps foster our ability to innovate by living our fundamentals, acting for our success and creating an engaging environment in a changing world.
Secteur :
Marketing / Communication / Media
Type de contrat :
Contrat d'apprentissage
Compétences requises :
Non renseigné
En savoir + sur l'employeur
Air Liquide is a world leader in gases, technologies and services for industry and healthcare. Present in 60 countries with approximately 66,500 employees, the Group serves more than 4 million customers and patients. Oxygen, nitrogen and hydrogen are essential small molecules for life, matter and energy. They embody Air Liquide’s scientific territory and have been at the core of the Group’s activities since its creation in 1902.
Taking action today while preparing the future is at the heart of Air Liquide’s strategy. With ADVANCE, its strategic plan, Air Liquide is targeting a global performance, combining financial and extra-financial dimensions. Positioned on new markets, the Group benefits from major assets such as its business model combining resilience and strength, its ability to innovate and its technological expertise. The Group develops solutions contributing to climate and the energy transition — particularly with hydrogen — and takes action to progress in areas of healthcare, electronics and high technologies.
Air Liquide’s revenue amounted to more than 27 billion euros in 2024. Air Liquide is listed on the Euronext Paris stock exchange (compartment A) and belongs to the CAC 40, CAC 40 ESG, EURO STOXX 50, FTSE4Good and DJSI Europe indexes.
Lire la suite
Partager cette offre :
Copier le lien